A képre kattintva nagyítható!
Egyeztetés TRT és HÉSZ
Intenzív toborzást folytat a Magyar Honvédség
Stabil munkalehetőség, kiemelt bérezés
Az eddiginél is intenzívebb toborzást folytat a Magyar Honvédség. A következő időszakban több ezer embernek kínálnak kiszámítható, változatos életpályát a régió katonai alakulatainál is – mondta Nagy Zoltán alezredes, a 2. Hadkiegészítő és Toborzó Központ parancsnoka.
– Akiknek nincs munkájuk vagy munkahelyet váltanának, a szerződéses katonai szolgálatot választhatják. Nem csak diplomás vagy érettségivel rendelkező jelentkezőket keresünk, általános iskolai végzettséggel is lehetőség van bekerülni. Szakmunkásokat, raktárosokat, ápolókat, informatikusokat, mérnököket és jogászokat is várunk, számos más foglalkozás képviselői mellett – hangsúlyozta az alezredes. A honvédség az otthonuktól távol szolgálatot vállalóknak szállást biztosít, vagy támogatják a munkába járást és a lakhatást.
– Feltételezem, elsősorban fiatalokat várnak. Mi a felső korhatár?
– A fő célcsoportunk a 18 és 40 év közötti korosztály, de minden 65 év alatti állampolgár bátran jelentkezhet, aki büntetlen előéletű és van magyarországi lakcíme. Fontos, hogy a pályázóknak alkalmassági vizsgálaton kell megfelelniük, melynek része egy egészségügyi és pszichikai vizsgálat, illetve egy fizikai felmérés.
– Az alapkiképzés mindenkinek kötelező?
– Aki már volt katona, annak leendő parancsnoka dönti el, hogy mentesülhet-e az alapkiképzés alól. Aki még nem szolgált a Seregben, annak a katonai pálya alapkiképzéssel kezdődik, de természetesen ezalatt már fizetés jár.
– A honvédelmi és haderőfejlesztési programnak köszönhetően több lett a jelentkező?
– A honvédség fejlesztése rendkívül vonzóvá tette a katonai pályát, ennek hatását évek óta érzékeljük. A régió toborzó irodáinak forgalma kiemelkedő, 2022-ben összesen mintegy 700- an írtak alá szerződést a honvédséggel. A legtöbben kihívást keresnek, mások biztos megélhetést és kiszámítható munkahelyet, de olyan jelentkezőink is vannak, akiknek ez volt a gyermekkori álma. Sokan tanulás vagy munka mellett, önkéntes tartalékosként csatlakoznak hozzánk.
– A tartalékos szolgálatról mit érdemes tudni?
– Azoknak ajánljuk, akik szeretnének részt venni honvédelmi feladatokban, kipróbálnák magukat egy más közegben, és szeretnének betekintést nyerni a katonaéletbe. Tartalékosként is sok lehetőség van a szakmai kiteljesedésre, például a külföldi missziós feladatokban is egyre jelentősebb szerephez jut az állomány. A szerződéses és a tartalékos alapkiképzés egy bizonyos pontig egységes, és van átjárhatóság a szolgálati formák között. A jelentkezők általános katonai, jogi, harcászati, tereptan, egészségügyi és alaki ismereteket szereznek, ezután kezdik meg a szolgálatot.
– Jelentősen megemelték a katonák bérét. Ez mit jelent számokban?
– A legénységi katonák bérfejlesztése volt a legjelentősebb mértékű, a legalacsonyabb rendfokozatú katona jelenleg bruttó 400 ezer Ft-ot kap. Egy pályakezdő, érettségivel rendelkező őrmester bruttó 474 ezer-, egy felsőfokú végzettségű hadnagy 568 ezer forintot keres. A honvédség lakhatási, családalapítási, iskolakezdési támogatásokat kínál, valamint Szép-kártya juttatás, nyugdíjpénztári hozzájárulás, kedvezményes üdülés, ingyenes egészségügyi szűrővizsgálatok, továbbá sportolási lehetőség is biztosított a katonák számára. 2024-től újabb bérelemelést garantálnak, erről Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter már többször is beszélt.
– Mire számíthatnak a tartalékosok?
– A lakhelyük közelében szolgálatot vállaló területvédelmi tartalékos katonák ún. szerződéskötési díjat kapnak, ez egyszeri juttatás. Ezen felül minden évben rendelkezésre állási díjat is fizetünk, ez a mindenkori minimálbér 100 százaléka. Amennyiben a tartalékost behívjuk felkészítésre, kiképzésre vagy munkavégzésre, a rendfokozatából és beosztásából adódó illetményre jogosult, melynek nagysága közel azonos a szerződéses katonákéval, emellett étkezési és utazási költségtérítés, illetve szállás is megilleti. A diákok behívását alapvetően a tanulmányi időszakon kívül tervezzük, a munka mellett szolgálatot vállalók munkáltatóit kompenzáljuk.
A toborzók folyamatosan várják az érdeklődőket, Borsod-Abaúj Zemplén megyében az ügyfélszolgálati irodák elérhetőségei:
4. HADKIEGÉSZÍTŐ ÉS TOBORZÓ IRODA
Cím: 3526 Miskolc, Hatvanötösök útja 2. Telefon: 06 (46) 327-245
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
SÁTORALJAÚJHELY – toborzó ügyszolgálati iroda
Cím: 3980 Sátoraljaújhely, Széchenyi tér 1.
Telefon: 06 (30) 815 0706
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
További információk: iranyasereg.hu
A képre kattintva nagyítható!
ÁLTALÁNOS KÖZZÉTÉTELI LISTA
I. Szervezeti, személyzeti adatok
1. A közfeladatot ellátó szerv hivatalos neve, székhelye, postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme, honlapja, ügyfélszolgálatának elérhetőségei
Borsodnádasd Város Önkormányzata
Székhely: 3671 Borsodnádasd, Köztársaság út 12.
Postacím: 3671 Borsodnádasd, Köztársaság út 12.
Telefonszám: +36-21/345-7040, +36-48/442-334, +36-48/542-536
Faxszám: +36-21/345-7045
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: https://www.borsodnadasd.hu/
Borsodnádasdi Polgármesteri Hivatal
Székhely: 3671 Borsodnádasd, Köztársaság út 12.
Postacím: 3671 Borsodnádasd, Köztársaság út 12.
Telefonszám: +36-21/345-7040, +36-48/442-334, +36-48/542-536
Faxszám: +36-21/345-7045
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: https://www.borsodnadasd.hu/
Ügyfélfogadás:
Hétfő: 8.00-12.00
Szerda: 8.00-12.00, 13.00-16.00
2. A közfeladatot ellátó szerv szervezeti felépítése szervezeti egységek megjelölésével, az egyes szervezeti egységek feladatai
- Titkárság
- Pénzügyi Iroda
- Műszaki Iroda
- Hatósági Iroda
Borsodnádasdi Polgármesteri Hivatal Szervezeti és Működési Szabályzata
Borsodnádasd Város Önkormányzata Szervezeti és Működési Szabályzata
3. A közfeladatot ellátó szerv vezetőinek és az egyes szervezeti egységek vezetőinek neve, beosztása, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme)
Polgármester: Kormos Krisztián
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefon: +36-21/345-7041, +36-48 /442-334
Faxszám: +36-21/345-7045
Ügyfélfogadás: minden hónap első péntek 09.00-11.00
Jegyző: Burkovics Róbert
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefon: +36-21/345-7041, +36-48/442-334
Faxszám: +36-21/345-7045
Ügyfélfogadás: minden péntek 10.00-12.00
Hatósági Iroda vezetője: Ferenczné Szabó Csilla
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefon: +36-21/345-7041, +36-48/442-334
Faxszám: +36-21/345-7045
Pénzügyi Iroda vezetője: Bóta Tünde
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefon: +36-21/345-7041, +36-48/442-334
Faxszám: +36-21/345-7045
4. A szervezeten belül illetékes ügyfélkapcsolati vezető neve, elérhetősége (telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme) és az ügyfélfogadási rend
Jegyző: Burkovics Róbert
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefon: +36-21/345-7041, +36-48/442-334
Faxszám: +36-21/345-7045
Ügyfélfogadás: minden péntek 10.00-12.00
5. Testületi szerv esetén a testület létszáma, összetétele, tagjainak neve, beosztása, elérhetősége
Képviselő-testület tagjai:
Kormos Krisztián polgármester
Pallagi Frigyes László alpolgármester
Dorkó György képviselő-testületi tag
Dr Hegedűs Zsuzsanna képviselő-testületi tag
Kovács Attila képviselő-testületi tag
Sági Tibor képviselő-testületi tag
Varga Ferenc képviselő-testületi tag
Pénzügyi Bizottság tagjai
Dorkó György - elnök
Dr. Hegedűs Zsuzsanna - képviselő
Kovács Attila - képviselő
Sági Tibor - képviselő
Varga Ferenc – képviselő
Borsodnádasdi Roma Nemzetiségi Önkormányzat
3671 Borsodnádasd, Köztársaság út 12.
Email: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Telefon: +36-30/738-7170
Horváth Vilmos - elnök
Kótai Csaba - elnök helyettes
Berki Sándor
Horváth Ferenc
Horváth Vilmosné
6. A közfeladatot ellátó szerv irányítása, felügyelete vagy ellenőrzése alatt álló, vagy alárendeltségében működő más közfeladatot ellátó szervek megnevezése, és 1. pontban meghatározott adatai
1. Borsodnádasdi Mesekert Óvoda
Székhelye, postai címe: 3671 Borsodnádasd Köztársaság út 11.
Telefonszáma: +36-48/442-042
Elektronikus levélcíme: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: https://www.borsodnadasd.hu/intezmenyek/ovoda
2. Borsodnádasdi Közösségi Ház és Könyvtár
Székhelye, postai címe: 3671 Borsodnádasd Köztársaság út 12.
Telefonszáma: +36-21/345-7044
Elektronikus levélcíme: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: https://www.borsodnadasd.hu/muvelodes/kozossegihaz
3. Borsodnádasdi Szociális Alapszolgáltatási Központ
Székhelye, postai címe: 3671 Borsodnádasd, Köztársaság utca 14.
Telefonszáma: +36-48/442-558
Elektronikus levélcíme: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: https://www.borsodnadasd.hu/intezmenyek/alapszolgaltatas
7. A közfeladatot ellátó szerv többségi tulajdonában álló, illetve részvételével működő gazdálkodó szervezet neve, székhelye, elérhetősége (postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme), tevékenységi köre, képviselőjének neve, a közfeladatot ellátó szerv részesedésének mértéke
NÁDASD Borsodnádasdi Csatornamű és Kommunális Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Vezető tisztségviselő, képviselőjének neve: Murányi Tünde ügyvezető
Székhely, postai cím: 3671 Borsodnádasd, Köztársaság u.11.
Elérhetőség: 3671 Borsodnádasd, Köztársaság út 12.
Telefon: +36-21/345-7040, +36-48/442-334
e-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Tevékenységi köre:
- víztermelés-, kezelés, ellátás
- szennyvíz gyűjtése, kezelése
- máshová nem sorolt egyéb gazdasági szolgáltatás
- épület bontás, földmunka
- víz-, gáz-, fűtés- légkondicionáló- szerelés
- építőipari gép kölcsönzése
- hirdetés
- rádió- televízió műsorszolgáltatás
- egyéb élelmiszer-kiskereskedelem
A gazdálkodó szervezetben a közfeladatot ellátó szerv részesedésének a mértéke: 100 %.
8. A közfeladatot ellátó szerv által alapított közalapítványok neve, székhelye, elérhetősége (postai címe, telefon- és telefaxszáma, elektronikus levélcíme), alapító okirata, kezelő szervének tagjai
Borsodnádasdi Művelődésért Kultúráért és Sportért Közalapítvány
Székhelye, postai címe: 3671 Borsodnádasd, Köztársaság út 10.
Telefonszáma:
E-mail címe:
A kuratórium tagjai:
Papp Béla kuratóriumi elnök, a közalapítvány képviselője
Bakosné Hegedűs Enikő – tag
Érsek Csilla – tag
Keresztfalvi Lajos – tag
Pallaginé Érsek Zsuzsanna – tag
Papp Ágnes – tag
Sztrakai Judit – tag
Tankó Roland – tag
Alapító okirat
9. A közfeladatot ellátó szerv által alapított költségvetési szerv neve, székhelye, a költségvetési szervet alapító jogszabály megjelölése, illetve az azt alapító határozat, a költségvetési szerv alapító okirata, vezetője, honlapjának elérhetősége, működési engedély
1. Borsodnádasdi Mesekert Óvoda
Székhelye: 3671 Borsodnádasd Köztársaság út 11.
Vezetője: Becseiné Tóth Ágnes intézményvezető
Honlap: https://www.borsodnadasd.hu/intezmenyek/ovoda
2. Borsodnádasdi Közösségi Ház és Könyvtár
Székhelye: 3671 Borsodnádasd Köztársaság út 12.
Vezetője: Keresztfalvi Lajos intézményvezető
Honlap: https://www.borsodnadasd.hu/muvelodes/kozossegihaz
3. Borsodnádasdi Szociális Alapszolgáltatási Központ
Székhelye: 3671 Borsodnádasd, Köztársaság utca 14.
Vezetője: Nagy Anett intézményvezető
Honlap: https://www.borsodnadasd.hu/intezmenyek/alapszolgaltatas
10. A közfeladatot ellátó szerv által alapított lapok neve, a szerkesztőség és kiadó neve és címe, valamint a főszerkesztő neve
A közfeladatot ellátó szerv nem alapított lapot.
11. A közfeladatot ellátó szerv felettes, illetve felügyeleti szervének, hatósági döntései tekintetében a fellebbezés elbírálására jogosult szervnek, ennek hiányában a közfeladatot ellátó szerv felett törvényességi ellenőrzést gyakorló szervnek az 1. pontban meghatározott adatai
1. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Kormányhivatal
Székhely: 3525 Miskolc, Városház tér 1.
Főispán: dr. Alakszai Zoltán
Főigazgató: Dr. Menyhárt Szabolcs
Postacím: 3501 Miskolc, Pf. 367.
Telefonszám: +36 46 512 901
Faxszám: +36 46 512 903
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: https://kormanyhivatalok.hu/kormanyhivatalok/borsod-abauj-zemplen
2. Alkotmánybíróság
Székhely: 1015 Budapest, Donáti u. 35-45.
Alkotmánybíróság elnöke: Dr. Sulyok Tamás
Postacím: 1535 Budapest, Pf. 773.
Telefonszám: +36 1 4883100
Faxszám: +36 1 2121170
E-mail cím: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: https://alkotmanybirosag.hu/
3. Alapvető Jogok Biztosának Hivatala
Székhely: 1055 Budapest, Falk Miksa utca 9-11.
Alapvető jogok biztosa: Dr. Kozma Ákos
Postacím: 1387 Budapest, Pf. 40.
Telefon: +36 1 4757100
Faxszám: +36 1 2691615
E-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Honlap: https://www.asz.hu/
4. Állami Számvevőszék
Székhely: 1052 Budapest, Apáczai Csere János utc 10.
Elnök: Dr. Windisch László
Postacím: 1364 Budapest 4. Pf. 54.
Telefon: +36 1 4849100
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
honlap: https://www.asz.hu/
5. Borsod-Abaúj-Zemplén Vármegyei Főügyészség
Székhely: 3525 Miskolc, Dózsa György u. 5-7.
Postacím: 3501 Miskolc, Pf. 550.
Telefon: +36 46 804300, +36 46 342422
Faxszám: +36 46 342900
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
honlap: http://ugyeszseg.hu/
6. Ózdi Városi Ügyészség
Székhely: 3600 Ózd, Kazinczy Ferenc u. 3.
Vezető ügyész: Dr. Halaj Valter
Postacím: 3601 Ózd, Pf.: 18.
Telefon: +36 48 472733
e-mail: Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát.
Orvosi rendelők
Frissítve: 2023.10.31.
Kizárólag előjegyzés alapján, kivéve a sürgős eset!
Tartós helyettesítéssel rendel: Dr. Soós László
2023. november 02-től 2023. november 30-ig.
Rendel tartós helyettesítéssel:Dr. Soós László I. sz. Háziorvosi RendelőCím: 3671 Borsodnádasd Köztársaság út 19. Rendelési idő:
|
|
Rendel tartós helyettesítéssel:Dr. Soós László II. sz. Háziorvosi RendelőCím: 3671 Borsodnádasd Köztársaság út 112. Rendelési idő:
|
|
Tanácsadás:
Érsek Orsolya
Cím: 3671 Borsodnádasd Köztársaság út 19.
Telefon: 48/542-558
Rendelési idő: Időpont egyeztetés szükséges! A fentebb megadott telefonszám munkanap 8:00-16:00 között hívható!
Fogászati rendelő
Dr. Lélek Levente fogorvos
Cím: 3671 Borsodnádasd Köztársaság út 19.
Telefon: +36-30/588-4843 (Időpontkérés!!)
Rendelési idő: Időpont egyeztetés szükséges! A fentebb megadott telefonszám rendelési idő alatt hívható!
KEDD | 14:00 - 18:00 |
SZERDA | 08:00 - 12:00 |
PÉNTEK | 08:00 - 12:00 |
Közérdekű adatok igénylése
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények intézésének rendje | ![]() |
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények tekintetében illetékes szervezeti egység neve, információs jogokkal foglalkozó személy neve
Jegyző, Hatósági Iroda | Burkovics Róbert |
Titkárság | Kis Beáta |
Pénzügyi és Adó Iroda | Bóta Tünde, Erdei Sarolta |
Pályázati és Műszaki Iroda | dr. Rapcsok Balázs, Erdei Sarolta (pályázattal kapcsolatos ügyek), |
Ferencz László, Becsei Gyula (műszaki ügyek) |
A közérdekű adatok megismerésére irányuló igények tekintetében illetékes szervezeti egység elérhetősége
Újabb speciális tartalékos katonai kiképzések indulhatnak februárban
Továbbra is várja a speciális önkéntes tartalékos szolgálatra jelentkezőket a Magyar Honvédség. A 6+6 hónapos munkahelyteremtő programhoz nyár óta közel ezren csatlakoztak, de a szolgálat iránt továbbra is nagy az érdeklődés, ezért akár már február 1-jén újabb kiképzések indulhatnak.
A Magyar Honvédség az ország egyik legnagyobb és legbiztosabb munkáltatója, mely a koronavírus-járvány elleni védekezésben akár több ezer fő foglalkoztatásával is szerepel vállal. A speciális tartalékosi szolgálat a munkahelyüket elveszítő, felnőtt korú, erkölcsi bizonyítvánnyal rendelkező magyar állampolgároknak szól. A honvédségnél mindenki megtalálhatja a számításait, mert a klasszikus katonai feladatok mellett, szinte valamennyi civil szakma képviselőit tudják foglalkoztatni.
A program júliusi indulásakor 14 helyszínen közel 400 fő vonult be, szeptemberben pedig 13 helyszínen több mint 350 fővel kezdődtek meg a kiképzések. A bevonulás harmadik üteme október elsején volt 10 helyszínen, ekkor több mint 200 fő írt alá szerződést a honvédséggel. A jelentkezés feltétele a büntetlen előélet és egy egyszerűsített egészségügyi és pszichológiai vizsgálaton való megfelelés.
A felvételt nyert katonák három ciklusban végzik a hat hónapos kiképzésüket, amely alapkiképzésből, általános lövész kiképzésből és szakkiképzésből áll. Ez idő alatt bruttó 161 ezer forintos illetményt, utazási költségtérítést, ruházati ellátást és étkezést kapnak. A foglalkozások heti 40 órás elfoglaltságot jelentenek. Ha valaki közben úgy dönt, hogy visszatér a civil életbe, azt bármikor, hátrányos következmények nélkül megteheti, de a szerződés újabb 6 hónappal meg is hosszabbítható.
A jelentkezők dönthetnek úgy is, hogy áttérnek más tartalékos szolgálati formára, vagy pályájukat szerződéses katonaként folytatják, amennyiben megfelelnek az ehhez szükséges fizikai, pszichikai és egészségügyi feltételeknek. A Magyar Honvédség a toborzóirodáiban és az interneten is vár mindenkit, aki a haza szolgálatát választja, további információk a www.iranyasereg.hu oldalon találhatóak.
A képre kattintva nagyítható!
Véleményezési dokumentumok
LAKOSSÁGI ÉS PARTNERI FELHÍVÁS
A településrendezési eszközök módosítása munkaközi szakaszához
Ezúton tájékoztatom a lakosságot és az érintett Partnereket, hogy Borsodnádasd Város Önkormányzata a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Kormányrendelet (továbbiakban Kr.) alapján - a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. megbízásából közreműködő TRENECON – Viafutura - Partner Konzorcium megkeresésére - megindította a településrendezési eszközei módosítási folyamatát.
A 25. sz. főút Borsodnádasd település területén áthaladó szakasza fejlesztésével érintett területre a módosítás tervezete elkészült, melynek dokumentumai megtekinthetők a www.borsodnadasd.hu honlapon.
A fenti dokumentumok véleményezéséhez, a nyilvánosság biztosításának érdekében az érintettek részére az Önkormányzat a hivatkozott jogszabály (Kr.) 29/A § (2,3) alapján az Önkormányzat
partnerségi egyeztetést
hirdet meg.
Az egyeztetés lebonyolítására
„A veszélyhelyzet megszűnésével összefüggő átmeneti szabályokról és a járványügyi készültségről szóló 2020. évi LVIII. törvény alapján” kerül sor (kivonat a törvényből):
165. § (1) 2020. december 31-éig a településfejlesztési koncepcióról, az integrált településfejlesztési stratégiáról és a településrendezési eszközökről, valamint egyes településrendezési sajátos jogintézményekről szóló 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendeletet ebben a § - ban foglalt eltérésekkel kell alkalmazni.
(2) A 314/2012. (XI. 8.) Korm. rendelettől eltérően
b) a helyi önkormányzat a partnerségi egyeztetés személyes megjelenést előíró szabályaitól eltérően a tájékoztatást, a véleménynyilvánítást és az egyeztetést elektronikus úton is lefolytathatja,
c) az előzetes és munkaközi tájékoztatás lakossági fóruma elektronikus úton is történhet azzal, hogy az észrevételeket és javaslatokat a közzétételtől számított tizenöt napon belül lehet megtenni, kizárólag elektronikus úton,
(3) A (2) bekezdés a)–c) pontja értelmében elektronikus útnak minősül az önkormányzat honlapján közzétett részletes szakmai tájékoztató.
Fentiek alapján a módosítás-tervezettel kapcsolatosan kérdéseket, észrevételeket, javaslatokat tehetnek 2020. augusztus 14.-ig elektronikusan a Ez az e-mail-cím a szpemrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. címre eljuttatva.
Borsodnádasd, 2020. július 30.
Kormos Krisztián
polgármester
Településrendezési Terv 2020. - véleményezési dokumentáció | ![]() |
Lakossági Hírlevél 2019. december
A képre kattintva nagyítható!
Lakossági Hírlevél 2019. október
A képre kattintva nagyítható!
Lakossági Hírlevél 2019. szeptember
A képre kattintva nagyítható!
Lakossági Hírlevél 2019. július IV.
A képre kattintva nagyítható!
Lakossági Hírlevél 2019. július I.
A képre kattintva nagyítható!
Lakossági Hírlevél 2019. június
A képre kattintva nagyítható!
Lakossági Hírlevél 2019. május
A képre kattintva nagyítható!
Az ORFK Rendészeti Főigazgatóság Ügyeleti Főosztály 112-es Hírlevele
A képre kattintva nagyítható!
Véleményezési dokumentumok
Lakossági és Partneri Felhívás | ![]() |
Borsodnádasd Város Településrendezési Terv M-4 jelű módosítás - Előzetes tájékoztatási dokumentum |
![]() |
Tájékoztató az elektronikus ügyintézésről
Tisztelt Lakosaink, Ügyfeleink és Partnereink!
Lehetővé vált, hogy településünkön önkormányzati ügyeit elektronikusan is intézhesse.
Az elektronikus közigazgatás fejlesztését támogató programok és megoldások hatására Borsodnádasd Város Önkormányzatánál is elérhetővé váltak egyes ügyintézési szolgáltatások elektronikus úton.
Az e-önkormányzati ügyintézés helyszíne az Önkormányzati Hivatali Portál, amely a https://ohp.asp.lgov.hu linken érhető el magánszemélyek és jogi személyek, vállalkozások számára egyaránt. A honlapon megjelenő szolgáltatások köre egyre bővül, egyre több ügyintézési lehetőséget nyújt Önnek vagy cégének.
A Portálon jelenleg az alábbi szolgáltatás-csoportok érhetők el:
1. Ügykövetés
Elektronikus azonosítást követően a korábban Portálon elektronikusan elindított helyi önkormányzati ügyeinek státuszát is nyomon követheti. A Portál három státuszról ad Önnek visszajelzést: folyamatban, lezárt vagy minden ügy. Jelenleg kizárólag a saját ügyeire vonatkozó információkat kérhet le.
2. Adóegyenleg lekérdezés
A szolgáltatás segítségével lekérdezheti az önkormányzatunkhoz tartozó helyi adó egyenlegét. A lekérdezés során egyszerűen azonosítja magát, majd megadja az adóazonosító jelét vagy a vállalkozása adószámát, és máris megismerheti a személyes vagy képviselt cég nyilvántartott adóegyenlegét. Természetesen más személy vagy vállalkozás esetében akkor tudja igénybe venni ezt, ha érvényes és egyúttal a helyi adóhatósághoz benyújtott meghatalmazással rendelkezik. Ezt a meghatalmazást az e-szolgáltatás a háttérben ellenőrzi, külön teendője nincs.
3. Ügyindítás
A Portálon lehetősége nyílik különféle űrlapok kitöltésére és ezáltal a papír alap helyett elektronikus ügyindításra. A szolgáltatás segítségével az elektronikusan kitöltött és benyújtott kérelmei, beadványai bármilyen egyéb teendő nélkül (postázás, személyes megjelenés) továbbításra kerülnek hozzánk. Jelenleg helyi adó, ipar- és kereskedelem, illetve egyéb hatósági ügyekben van lehetőség űrlap benyújtására. Amennyiben azonban nem talál a kívánt ügytípushoz formalizált űrlapot a Portálon, úgy lehetősége van szabadszöveges elektronikus beadványon keresztüli ügyindításra is (https://epapir.gov.hu).
Használati útmutató
1. Általános előfeltételek
A szolgáltatás használatához az alábbi feltételek szükségesek:
- Internet Explorer 11 (vagy frissebb), Mozilla Firefox 57 (vagy frissebb), vagy Google Chrome 62 (vagy frissebb) böngésző;
- KAÜ azonosítás (Ügyfélkapu, Részleges Kódú Telefonos Azonosítás, és hamarosan az eSzemélyivel történő chip alapú azonosítás);
- Ha a Rendelkezési Nyilvántartásban kizárta az elektronikus ügyintézést, a szolgáltatásokat saját nevében nem tudja használni.
Az oldal a következő linken érhető el: https://ohp.asp.lgov.hu/nyitolap
Ha elakadna az ügyitézésben, akkor ajánljuk figyelmébe, hogy a Portálon megtalálható valamennyi funkció részletes leírása és az oldal használatával kapcsolatos jogok és feltételek (ÁSZF).
2. Regisztráció, a szolgáltatás igénybevétele
A Portál bárki számára elérhető, egyes funkciók szabadon használhatók, más funkciók azonban regisztrációhoz kötöttek. Az első belépéskor létrejön az ASP személyes fiók, amelyben különféle személyre szabott beállítások és adatok adhatók meg, amelyek természetesen később módosíthatók.
Az azonosítást követően, az ügyintézés megkezdéséhez először válassza ki Önkormányzatunkat! (Az ügyintézési szolgáltatások köre településenként eltérhet.)
Sikeres regisztrációt, bejelentkezést követően, az Önkormányzat kereső menüpontban tudja kiválasztani a Borsodnádasd Város Önkormányzatát. Amennyiben korábban már regisztrált és megjelölt alapértelmezett önkormányzatot, akkor a baloldali menüvel azonnal az alapértelmezett önkormányzat kiválasztott szolgáltatására navigálhat el.
A kiválaszt gomb megnyomása után jutunk el az alábbi felületre:
3. Adó-egyenleg lekérdezés
Kattintson az Adóegyenleg lekérdezésre! Adja meg adóazonosító jelét, vagy képviseltje adóazonosító jelét! Figyeljen a megfelelő karakterek bevitelére! Ha képviselt adó-egyenlegét kérdezi le, ne feledje a jelölőnégyzet pipálását. Fontos, hogy ehhez meghatalmazás szükséges, ha ilyennel nem rendelkezik korábbról rendszerünkben, nem fogja megkapni az egyenleget. Lekérdezés után látható az egyenleg.
4. Ügyindítás
Az ügyindítás tulajdonképpen nem más, mint egy elektronikus űrlap benyújtása. Kattintson az Ügyindításra, válasszon ágazatot, és ügytípust, ajánlott a szűrők használata. A szűrés után a lekérdezés gombra kattintva megjelennek az elérhető űrlaptípusok, majd az űrlapkitöltő alkalmazás segítségével töltse ki értelemszerűen az űrlapot. A szolgáltatás néhány adatát előre feltöltheti, ezeket módosíthatja, ha eltérést tapasztalna. Beküldés előtt ellenőrizni szíveskedjen a feltöltött űrlapot! Lehetősége van a kérelméhez dokumentumokat is csatolni, amelyeket hitelesíteni szükséges, ennek menetéről a rendszer részletes tájékoztatás nyújt. Ha végzett, válassza a beküldést és űrlapja elindul hozzánk!
Megjegyzendő, hogy az űrlapok listázásánál a csoportképzés szerinti év az űrlap bevezetésének kezdetét mutatja. Az eljárás módja megadása nélkül az űrlapok nem listázódnak és az űrlapkitöltés nem indítható. Az eljárás módja megkezdett űrlapkitöltés közben már nem változtatható.
5. Ügykövetés
Az ügykövetés igénybevételével tájékoztatást kaphat az Önkormányzatunknál folyamatban levő, a Portálon elektronikusan indított ügyének ügyintézési állapotáról. Háromféle állapot szerinti szűrés érhető el: folyamatban, lezárt vagy minden ügy. Jelenleg kizárólag a saját ügyekre vonatkozó információk kérhetők le. Kattintson az Ügykövetésre, válasszon a státusz szerinti szűrők közül és nyomja meg a lekérdezés gombot.
Fontos, hogy az ügykövetés szolgáltatás kiválasztásakor a Portál a háttérben ellenőrzést folytat le a RNY alaprendelkezés tekintetében: vizsgálja, hogy tett-e kizáró rendelkezést az e-ügyintézésre vonatkozóan. Amennyiben tett, úgy egy hibaüzenetben kap tájékoztatást arról, hogy az elektronikus ügyintézést tiltó rendelkezés miatt a szolgáltatást annak feloldásáig nem veheti igénybe.
Bővebb tájékoztató a https://ohp-20.asp.lgov.hu/tajekoztato linken érhető el.
Az elektronikus ügyintézésről a tájékoztató letölthető .pdf formátumban is. | ![]() |
Tájékoztató a térfigyelő kamerarendszerről
Borsodnádasd Város Önkormányzata közterületi térfigyelő kamerarendszert működtet a város közigazgatási területén. A térfigyelő rendszer jelenleg 7 db kamerából áll.
A térfigyelő rendszer működtetésének célja elsősorban a lakosság és a városba látogatók szubjektív közbiztonságérzetének növelése, a Rendőrség bűnüldöző munkájának segítése, a közterület általános rendjének biztosítása.
A kamerarendszer megkönnyíti a Rendőrség munkáját.
Az alábbiakban tájékoztatjuk a Tisztelt Lakosságot a jelenleg működő kamerarendszerről.
Térfigyelő kamerák adatai:
Kamera helye
3671 Borsodnádasd, Köztársaság út 1. |
ÉMÁSZ oszlop |
3671 Borsodnádasd, Köztársaság út 17. |
ÉMÁSZ oszlop |
3671 Borsodnádasd, Köztársaság út 18. |
ÉMÁSZ oszlop |
3671 Borsodnádasd, Köztársaság út 40. |
ÉMÁSZ oszlop |
3671 Borsodnádasd, Rákóczi Ferenc utca 1. |
ÉMÁSZ oszlop |
3671 Borsodnádasd, Kossuth Lajos út 31. |
ÉMÁSZ oszlop |
3671 Borsodnádasd, Kossuth Lajos út 64. |
ÉMÁSZ oszlop |
A korszerű, nagy teljesítményű, éjjel-nappal működő kamerák beüzemelésével várhatóan tovább csökken a bűncselekmények száma, javulnak a település közbiztonsági mutatói.
Borsodnádasd, 2016. július 11.
Borsodnádasdi Polgármesteri Hivatal
Személyszállítási, közszolgáltatási jelentés
Személyszállítási közszolgáltatási jelentés 2013 évről |
![]() |
|
Személyszállítási közszolgáltatási jelentés 2012 évről |
![]() |
Rendőrség
A BORSODNÁDASDI RENDŐRŐRS elérhetőségei:
A Rendőrőrs címe: 3671 Borsodnádasd, Alkotmány út 3.
Éjjel-nappal hívható ügyeleti telefonszám: 48/442-002
Az ÓZDI RENDŐRKAPITÁNYSÁG elérhetőségei:
A Kapitányság címe: 3601 Ózd, Jászi Oszkár u. 2.
Éjjel-nappal hívható ügyeleti telefonszám: 48/570-070
A fenti elérhetőségek bármelyikén bűncselekményekkel kapcsolatos bejelentéseiket megtehetik.
A fenti hívószámokon kívül a Rendőrség éjjel-nappal hívható segélyhívó telefonszáma, a 112-es és a 107-es segélyhívó számok is folyamatosan rendelkezésre állnak.
A „Telefontanú” program ingyenesen hívható, zöld száma a: 06/80-555-111